MI IS AZ A KONVERZIÓ?


Először is fontos, hogy a "konverzió" szó a latin "conversio" szóból származik, ami "átalakulást" vagy "fordulatot" jelent, amit először a vallásokkal kapcsolatban használták arra, amikor valaki egy vallásról áttér egy másikra. Aztán később ezt a kifejezést elkezdték használni az üzleti világban is, ahol azt jelzi, hogy egy látogatónál vagy ügyfélnél egy üzleti kommunikáció vagy akció átalakul-e valamilyen cselekvéssé, például vásárlássá vagy feliratkozássá.

DE ITT VAN EGY NAGYON FONTOS DOLOG: A KONVERZIÓ NEM CSAK A VÁSÁRLÁST JELENTI!

Ugyanis teljesen más a konverzió a PR, a Marketing és az Értékesítés területén. 

Nézzük ezeket meg gyorsan külön-külön:

A PR konverzió:

A Public Relations (PR) szakembereknek az a feladatuk, hogy az üzeneteket megfelelően eljuttassák és az érintetteket meggyőzzék. A PR-ban a konverzió az üzenet hatásában rejlik. Ez azt jelenti, hogy az emberek hogyan reagálnak az általunk közvetített üzenetre. EZ ÁLTALÁBAN A MEGNÖVEKEDETT ÉS EGYRE NAGYOBB BIZALOM ÉS ELKÖTELEZŐDÉS.
A PR konverziója tehát a véleményformálást és a hitelesség építését jelenti, ami hosszú távon erősíti a márka hírnevét és vonzza az érdeklődőket.

A Marketing: Konverzió:

A marketingben a konverzió azt jelenti, hogy az érintettek mennyire lépnek tovább a cselekvés fázisába. Ez lehet például a weboldal látogatottságának növekedése, a hírlevél feliratkozások száma, vagy a termék vásárlások arányának emelkedése. A marketing konverziója a fogyasztókra gyakorolt hatékonyságot mutatja, és azt, hogy a marketinges erőfeszítéseknek mennyire sikerül az értékesítési folyamatba terelni az érdeklődőket. EZ ÁLTALÁBAN VÉVE A VÁGYAKOZÁS ELÉRÉSE A TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK IRÁNT, AMIT AZ ÉRDEKLŐDŐK SZÁMA MUTAT.

Az Értékesítés Konverziója:

Az értékesítési területen a konverzió a legközvetlenebb: az érdeklődő vásárlóvá változik-e. Ez a folyamat a lead (lehetőség) követésétől, az értékesítési ajánlaton át, egészen a vásárlásig terjed. Az értékesítési konverzió konkrétan a bevétel növekedése és az ügyfelek számának gyarapodása. Ez a fázis közvetlenül az üzleti sikerhez kapcsolódik, és az értékesítési csapat hatékonyságát méri.

Összefoglalva, bár a PR, a marketing és az értékesítés konverziója különböző folyamatokra és eredményekre utal, mindegyik fontos része a vállalkozás sikerének. A PR hozzájárul a márka hitelességéhez, a marketing növeli az érdeklődést, míg az értékesítés végül bevételt generál és ügyfeleket szerez.

A FENTIEKET FONTOS NAGYON MEGÉRTENI, MERT MIND A PR, A MARKETIG ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉS A SAJÁT KONVERZIÓJÁÉRT FELEL, ÉS NAGYON NAGY HIBA OLYAN KONVERZIÓT VÁRNI AZ EGYES EGYSÉGEKTŐL, AMI NEM AZ Ő FELADATA.

Tehát a PR-on az egyre NÖVEKVŐ BIZALMAT ÉS ELKÖTELEZŐDÉST, a Marketingen az egyre NÖVEKVŐ ÉRDEKLŐDÉST, az Értékesítésen pedig az egyre NÖVEKVŐ BEVÉTELT kell számonkérni.

Viszont ha megfigyeljük, egyiket sem nélkülözhetjük, mert ennek egy összehangolt rendszerként kell működnie: a Marketing a PR által megteremtett Elköteleződésből és Bizalomból Érdeklődőket gyárt, amiből az Értékesítés Bevételt generál.

KEZELJÜK TEHÁT A KONVERZIÓKAT HATÉKONY ESZKÖZKÉNT, HOGY A LEGNAGYOBB ÜZLETI SIKERT ÉRHESSÜK EL A MÁRKAÉPÍTÉSBEN!

Szervezd ki a Márka-kommunikációdat! Keress privát üzenetben!

Lázár CSaba
Üzleti tanácsadó
Márkaépítés és Tartalomgyártás Specialista

Stabil pont - Biztos háttér - Naprakész profi támogatás

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

MIT ÉS MIÉRT - A FALCON BRANDING AKADÉMIA ma reggeli videójának nyilvános melléklete

KISZÁMÍTHATATLAN JÖVŐ - A mai, Napindító Tanácsadó Videó melléklete

LEWIS HAMILTON TITKA