MINDIG AKTÍVAK, DE FELÜLÍRHATÓK
Nos az Európai Unió 2019-ben átdolgozta az úgynevezett járműbiztonsági rendeletét (GSR), ami számos fejlett vezetőtámogató rendszer (ADAS) bevezetését teszi kötelezővé.
Mivel ezek komoly fejlesztéseket igényelnek az autómárkák részéről, gondoltam csinálok róluk néhány rövid videót, amiből aztán nagy vita kerekedett, mert nincs egységes rendszer és a beszámolók szerint olykor komoly balesetveszélyes helyzetet teremtenek..
Ezek a rendszerek, mint az intelligens sebesség asszisztens (ISA), alapvetően mindig aktívak lesznek, azonban bizonyos helyzetekben a vezető képes lesz felülírni őket.
Mit Jelent ez a gyakorlatban?
Az ISA folyamatosan aktív lesz, de a vezető erősebb gázadásával átmenetileg kikapcsolhatja a rendszert. Ez biztosítja, hogy a vezető mindig képes legyen az irányítás átvételére, ha szükséges.
Az ISA különböző visszajelzési lehetőségeket kínál, mint például hanggal vagy rezgéssel történő figyelmeztetések, amik célja a vezető segítése anélkül, hogy közvetlenül beavatkoznának a vezetésbe.
Az úgynevezett Advanced Emergency Braking System, az AEBS mindeközben kötelezővé válik az új járművek esetében, és nem kapcsolható ki. Ez a rendszer automatikusan fékez, ha ütközést észlel, és célja a balesetek elkerülése vagy súlyosságuk csökkentése. Nos ez az a rendszer amelyik leginkább gondot okoz az indokolatlan és váratlan blokkolásokkal akár nagy sebességről is, mint amikor tévesen észlel útakadályt.
Az új rendszerek célja persze a közúti biztonság növelése, de azért jó képben lenni mind autóvásárláskor, mind a közlekedés közben, ha ilyen vezetéssegítő asszisztenssel felszerelt jármű közlekedik a közelünkben.
További információkért látogass el az Európai Bizottság hivatalos oldalára.
Márkaépítés tanácsokért keress privát üzenetben.
Lázár CSaba
Üzleti tanácsadó
Márkaépítés és Tartalomgyártás Specialista
Stabil pont - Biztos háttér - Naprakész profi támogatás