NE UGRASZD ÖSSZE AZ EMBEREKET!
Az emberek szándékos megosztása, azaz az „összeugrasztás” stratégiája nemcsak a politikában, hanem az üzleti világban is előfordul. Bár kevés cég vállalja nyíltan ezt a megközelítést, a történelemben találunk példákat arra, amikor egy vállalat a piacvezető pozícióját úgy őrizte meg, hogy tudatosan megosztotta ügyfeleit vagy partnereit.
Egy ilyen példa a 2010-es évek elején történt, amikor a Procter & Gamble (P&G) és az Unilever közötti rivalizálás során a P&G stratégiája arra épült, hogy erősítse saját márkáinak pozícióját, miközben kihasználta a versenytárs gyengeségeit. A P&G fókuszált a legnagyobb márkáira, mint a Tide és a Pampers, és javította azok hatékonyságát, miközben az Unilever még mindig erősen támaszkodott az élelmiszeripari termékekre és a feltörekvő piacokra.
Bár ez a stratégia nem klasszikus értelemben vett „összeugrasztás”, mégis mutatja, hogyan használhatja egy cég a versenytársak közötti különbségeket saját előnyére, megosztva ezzel a piacot és megerősítve saját pozícióját.
Fontos, hogy az ilyen stratégiák hosszú távon kockázatosak, mivel alááshatják a fogyasztói bizalmat és a márka iránti bizalmat. A vállalatoknak mérlegelniük kell az ilyen módszerek rövid távú előnyeit a hosszú távú következményekkel szemben. Én semmiképpen sem javaslom sem az magán-, sem az üzleti életben sem a politikában.
Építsük fel együtt a te Személyes-, Céges, vagy Termékmárkadat is! Kérj konzultációt itt: info@lazarcsaba.hu. Az első alkalom ingyenes.
Lázár CSaba
Üzleti tanácsadó
Márkaépítés és Tartalomgyártás Specialista
Stabil pont - Biztos háttér - Naprakész profi támogatás