A FELMÉRÉSEK ÉS A DEMOKRÁCIA CSAPDÁJA (Gondolatébresztő a mai, VIP Partnereinknek szóló bizalmas Napindító Videóhoz)


Egyre-másra találkozhatunk különböző felmérésekkel, amiknek az eredménye sokszor eltérhet a saját véleményünktől. 


Van itt valami, amit nagyon fontos tudni. Ez pedig a reprezentatív szó jelentése a felmérések területén.

Ez a szó itt azt jelenti, hogy a mintavételezést úgy igyekeztek összeállítani, hogy abból az egész csoport véleményére lehessen következtetni.

Például, ha egy utcában 100 ember, 20 gyerek, 30 nyugdíjas és 50 felnőtt lakik, akkor egy reprezentatív felmérés esetén megkérdezünk 2 gyereket, 3 nyugdíjast és 5 felnőttet, hogy szeretik-e a bablevest.

A reprezentatív felmérés feltételezi, hogy felszorozva az eredmény tízzel, máris tudjuk az egész utca véleményét a bablevesről.

Ugye eléggé sántít a dolog.

Persze ezt igyekeznek jobban finomítani, nők és férfiak, foglalkozások stb. szerint, de akkor is igaz: a valóság csak akkor derül ki, amikor mindenkit megkérdezünk az utcában.

És akkor jön a demokrácia kérdése. Mert a demokráciában, ha az utca 51%-a arra szavaz, hogy legyen a vasárnapi ebéd az utcában bableves, és 49% arra, hogy ne legyen bableves… hát akkor bizony bablevest fog enni az egész utca vasárnap…

És, hogy a 49%-ból hányan fogják megtagadni a bableves megevését, hányan fogják azt gondolni, hogy elcsalták a felmérést azok, akik bablevest akartak enni és, hogy valóban elcsalták-e… az már más kérdés.

A bablevest nem szerető embereknek van választásuk. Megeszik a bablevest, tiltakoznak, hogy megegyék azt, ellenállnak az ebédkor vagy elköltöznek az utcából... nagyon sok reakció létezhet.

Egy demokráciában a kisebbség mindig így jár, mindegy miről van szó. Sebességkorlátozásról, házassági szabályokról, oktatásról…

De egy biztos: a kinek van igaza kérdésre az utca mind a 100 lakója valószínűleg nagyon határozottan azt fogja válaszolni, hogy: NEKEM.

Lázár CSaba
Márkaépítés Specialista
Üzleti tanácsadó

#Reggeligondolat
#LázárCSaba #MárkaépítésMentorProgram #MárkaépítésMentorProgramTanácsadóVideóSorozat #Márkaépítés #Branding #Idézetek #FalconBrandingProgram

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉLETSZÍNVONAL ÉS BOLDOGSÁG

KIK ÉLIK EZT TÚL? - A FALCON BRANDING AKADÉMIA reggeli videójának nyilvános melléklete

AMI MINDENNÉL FONTOSABB SZÁMOMRA