NETPINCÉR, AVAGY ÍGY KELL MEGÖLNI A KONKURENCIÁT


Folytassuk a tegnapi Netpincérről szóló gondolatokat, miszerint ezentúl Foodpandának fogják hívni a céget.


Amikor valaki felépít egy márkát jogában van eladni. Még úgy is, ha tudja, hogy az eladott céget gyakorlatilag meg fogják ölni. Ez szokott történni akkor, amikor egy külföldi cég akar egy országba bemenni.


Két dolgot tehet:


  1. Megveszi az adott hazai céget, és az eredeti nevén árulja a terméket, meghagyva az embereknek, hadd higgyék, hogy továbbra is a "hazait" veszik.

  2. Átnevezi a megvásárolt céget, s ezzel gyakorlatilag megszüntetve a megvásárolt márkát. Ez esetben lenyomja a nullázó gombot, és új céget épít, de úgy, hogy az ott uralkodó versenytársat gyakorlatilag megsemmisíti.


Azt gyanítom, hogy a Netpincér esetén ez a helyzet. Viszont, mivel fiatal hazai cégről van szó, ezért mikor megvette a Luxemburgban bejegyzett Emerging Markets Online Food Delivery Holding, nem keltett felháborodást.


Szinte nap-mint-nap vásárolnak fel külföldi cégek magyar cégeket-márkákat. S, hogy miért adják el a magyar tulajdonosok a cégeiket, s ezzel a hazai piac egy-egy részét nekik? Mert van az a pénz...


Barátsággal:


Lázár CSaba

Márkaépítés Specialista

Üzleti tanácsadó


#Reggeligondolat

#LázárCSaba #MárkaépítésMentorProgram #MárkaépítésMentorProgramTanácsadóVideóSorozat #Márkaépítés #Branding #Idézetek #FalconBrandingProgram #üzlet #vállalkozás #pénz #siker #kérdés #válasz

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉLETSZÍNVONAL ÉS BOLDOGSÁG

KIK ÉLIK EZT TÚL? - A FALCON BRANDING AKADÉMIA reggeli videójának nyilvános melléklete

AMI MINDENNÉL FONTOSABB SZÁMOMRA