ELÉRTEM AZ ALJÁT - MINDEN LEFAGYOTT



A mai egy igazi gyorsmenet volt. 26 perc és közel 7 km. És most elértem az alját: a 0 fokos víz és -1 fokos levegő a 24 km/órás szélben az a határ, ami alá már nem megyek, mert bár nem fáztam, a technika már nem volt biztonságos.

De mi is történt. Először is a ruhát és a cipőt, ami nem száradt meg a tegnapi menet után, be kellett vinni a melegbe és kiolvasztani. És még jó, hogy a deszkát megnéztem a buszban, mert a papucsok jéggé voltak fagyva, ugyanúgy mint a trapéz. Így ezeket is ki kellett olvasztani.

A módszerem ezután az volt, hogy felhúztam egy hosszú ujjú pólót, rá egy vékony lycra-t, amin jól csúszik a neoprene. Mivel tegnap durva volt, ahogy a ruhám zippzárján folyt be az egy fokos víz, így most felhúztam egy rövidújjú, rövidszárú 2 mm-es neoprene-t aláöltözetnek.

Erre húztam rá a 7mm-es búvárruhát a csuklyával és rá a neoprene sapkát a homlokom miatt.

Ezután kint a teraszon felhúztam egy vastag sportzoknit, a 6mm-es cipőbe beleöntöttem a melegvizet, majd felhúztam úgy, hogy a búvárruha belső szárát a cipőn belül hagytam, hogy a ruhából melegvíz utánpótlást kapjon. A 3 mm-es cipőbe is melegvizet öntöttem, majd ezt ráhúztam a másikra.

Irány a part. 

Leérve a 6mm-es kesztyűbe is melegvizet öntöttem, ügyelve, hogy minden újjába jusson, majd előkészítettem a 12-es Kitech FRS soft ernyőt.

Deszkának a jól bevált Flysurfer flydoor-omat használtam, mert azon tudok lapon menni, ami szárazabb menetet biztosít, mint a kisebbek.

Számítottam rá, hogy a partmenti betonsáv jeges lesz, így Timit megkértem, hogy dobja majd be nekem a deszkát a vízbe.

Elindultam, és eddig minden a szokásos hidegvizes menet volt. Ám itt jött a meglepetés. A -1 fokos levegőben a 0 fokos víz szinte azonnal elkezdett ráfagyni a ruhámra, és ami a rosszabb, a kötelekre és a fém és műanyag alkatrészekre is.

És itt már kezdett veszélyessé válni a dolog, mert a bar (amit fogsz) jegesedni kezdett. De a nagyobb baj az volt, hogy az erőállító trim kötelet és a farkasfogat, ami rögzíti, 2-3 mm-es jég fedte be, és a nagyon erős széllökések, valamint a gyengébb szeles időszakokhoz való állításra nem igazán lehetett használni. Így valamivel több mint 20 perc után kimentem.

Timi levette az ernyőt és ekkor döbbentem meg igazán: mindkét biztonsági leoldó rendszert vastag jég borította. A karabiner összefagyott. Így ezek gyakorlatilag működésképtelenné váltak, és vészhelyzet esetén nem tudtam volna az ernyőt leoldani, amit nagyon veszélyesnek tartok.

Ezután összecsomagoltunk, és hazaérve a zuhanyfülkében kihámoztam magam a ruhákból.

A tanulság: 3 fokos levegő alatt nem kite-ozok vízben, felette viszont a fenti módszerrel bármikor.

Lázár CSaba


.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉLETSZÍNVONAL ÉS BOLDOGSÁG

KIK ÉLIK EZT TÚL? - A FALCON BRANDING AKADÉMIA reggeli videójának nyilvános melléklete

AMI MINDENNÉL FONTOSABB SZÁMOMRA